Om in contact te komen met je energieleverancier kan je nu ook gebruik maken van de webcare teams die actief zijn op Twitter.
Om dure 0900 nummers te vermijden kan je ook je vragen of klachten melden via Twitter. Bijna alle energie leveranciers hebben een twitter, behalve EON. Maar niet elke energieleverancier zijn webcare team is even actief via Twitter. Zo gebruiken de Nederlandse Energiemaatschappij, Electrabel en Atoomstroom Twitter eigenlijk voornamelijk voor reclame en beantwoorden ze wat vragen. De webcare teams van de energieleveranciers Energiedirect, Essent, Nuon en Oxxio zijn zeer actief via Twitter. Vaak reageren ze binnen 1 dag op vragen en proberen ze op een adequate manier te helpen. Helaas bied echter geen enkele energie leverancier in het weekend webcare via Twitter. Het enige wat je nodig hebt om een vraag te stellen aan de webcare teams die actief zijn op Twitter is een Twitter account. Om een klacht of vraag te stellen richt je je Twitter aan de gewenste energieleverancier, bijvoorbeeld voor Oxxio richt je je bericht aan @OxxioService.